Všeobecné obchodní podmínky (VOP)
účinné od tohto data: 25-12-2023
Preambule
Vítejte na naší webové stránce! Děkujeme za projevenou důvěru při nákupu!
Tyto VOP internetového obchodu byly vytvořeny pomocí generátoru VOP přátelského ke spotřebitelům.
Před dokončením objednávky si prosím pozorně přečtěte tento dokument, protože dokončením objednávky souhlasí s obsahem VOP!
Pokud máte jakékoliv dotazy týkající se obecných obchodních podmínek, používání webové stránky, jednotlivých produktů, procesu nákupu, nebo pokud byste se chtěli s námi popovídat o svých individuálních potřebách, kontaktujte prosím naše zaměstnance na uvedených kontaktních údajích!
Impresum: údaje Poskytovatele služeb (Prodejce, Společnost)
Název: Fipa Kft.
Sídlo: 2119 Pécel, Levendula utca 41. (nikoli zákaznický servis)
Poštovní adresa: 1135 Budapest, Csata utca 32.
Obchod, adresa odběrného místa: 1135 Budapest, Csata utca 32.
Registrační úřad: Kancelář společnosti okresního soudu v Budapešti
Registrační číslo společnosti: 13-09-151337
Daňové číslo: 23578825-2-13
Telefonní číslo: +420 722 037 926
E-mail: info@ortopet.cz
Webové stránky: https://www.ortopet.cz
Údaje poskytovatele hostingu
Název: PWS Online Kft.
Sídlo: Szikes út 25, 9011 Győr (nikoli zákaznický servis)
Kontakt: +36 20 36 20 799 info@pws-server.net
Web: https://hosting.prestaweb.space/
Pojmy
Strany: Prodávající a Kupující společně
Spotřebitel: fyzická osoba jednající mimo rozsah svého povolání, samostatné výdělečné činnosti nebo podnikán
Spotřebitelská smlouva: smlouva, ve které se jeden z subjektů kvalifikuje jako spotřebitel
Web: tento web, který se používá k uzavření smlouvy
Smlouva: Smlouva o prodeji mezi prodávajícím a kupujícím pomocí webové stránky a elektronické pošty
Nástroj pro komunikaci mezi nepřítomnými: nástroj schopný učinit smluvní prohlášení v nepřítomnosti stran za účelem uzavření smlouvy. Mezi tyto prostředky patří zejména adresát nebo neadresná forma, standardní dopis, reklama zveřejněná v tiskovém produktu s objednávkovým formulářem, katalog, telefon, fax a prostředky pro zajištění přístupu k internetu.
Smlouva mezi nepřítomnými: spotřebitelská smlouva uzavřená v rámci systému prodeje na dálku organizovaného za účelem poskytnutí smluvního produktu nebo služby bez současné fyzické přítomnosti stran pomocí pouze komunikačních prostředků mezi stranami za účelem uzavření smlouvy
Produkt: veškerý movitý hnutelný majetek zahrnutý v nabídce Webové stránky a určený k prodeji na Webové stránce, která je předmětem Smlouvy
Obchodující: osoba jednající v rámci své profese, samostatné výdělečné činnosti nebo podnikání
Kupující/Vy: osoba, která uzavírá smlouvu a uskutečňuje nabídku na nákup prostřednictvím Webu
Záruka: V případě smluv uzavřených mezi spotřebitelem a podnikem (dále jen „spotřebitelská smlouva“) v souladu s Občanským zákoníkem,
- záruku poskytnutou na plnění smlouvy, kterou se podnik dobrovolně zavazuje k řádnému plnění smlouvy kromě své právní povinnosti nebo v případě neexistence, a
- zákonná záruka vyplývající ze zákona
Příslušné právní předpisy
Na smlouvu se vztahují maďarské právní předpisy, zejména této právní akty:
- Zákon o ochraně spotřebitele CLV. z roku 1997Zákon o některých otázkách služeb elektronického obchodování a služeb informační společnosti CVII. z roku 2001
- Zákon V z roku 2013 o Občanském zákoníku
- Nařízení vlády 151/2003. (IX.22.) o povinné záruce na zboží dlouhodobé spotřeby
- Nařízení vlády 45/2014. (II.26.) o podrobných pravidlech smluv mezi spotřebitelem a obchodníkem
- Nařízení 19/2014. (IV.29.) NGM o procesních pravidlech pro řešení záručních nároků na zboží prodávané na základě smlouvy mezi spotřebitelem a podnikem
- Zákon LXXVI. z roku 1997 o autorských právech
- Zákon o právu CXX. z roku 2011 na sebeurčení a svobodu informací
- Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2018/302 ze dne 28. února 2018 o opatřeních proti neoprávněným územním omezením a jiným formám diskriminace na základě státní příslušnosti, místa bydliště nebo usazení kupujícího na vnitřním trhu a Pozměňující nařízení (EK) č. 2004/394 a (EU) 2017/2394 a směrnice 2009/22 /EK.
- Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů ao vol.ném pohybu těchto údajů ao zrušení nařízení (EK) č. 95/46 (obecné nařízení o ochraně údajů)
Oblast působnosti a přijetí VOP
Obsah smlouvy uzavřené mezi námi - kromě ustanovení příslušných závazných právních předpisů - je určen těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen VOP). Tyto VOP proto obsahují vaše a naše práva a povinnosti, podmínky uzavření smlouvy, podmínky plnění, podmínky dodání a platby, pravidla odpovědnosti a podmínky uplatnění práva odstoupit od smlouvy.
Technické informace potřebné k používání Webové stránky, které nejsou zahrnuty v těchto VOP, jsou poskytovány prostřednictvím jiných informací dostupných na Webové stránce.
Před dokončením objednávky se musíte seznámit s ustanoveními těchto VOP. Nákupem prostřednictvím našeho internetového obchodu souhlasíte s ustanoveními těchto VOP a tyto VOP tvoří nedílnou součást smlouvy mezi vámi a Prodejcem.
Jazyk smlouvy, forma smlouvy
Jazykem smluv, na které se vztahují tyto VOP, je maďarština.
Smlouvy, které spadají do rozsahu těchto VOP, se nepovažují za písemné smlouvy, nejsou prodávány prodávajícím.
Ceny
Ceny jsou v CZK a zahrnují 21% DPH. Ceny jsou pouze informativní. Není vyloučeno, že prodávající může změnit ceny z důvodů obchodní politiky. Změny cen se nevztahují na již uzavřené smlouvy. Pokud Prodejce uvede cenu nesprávně, v případě již uzavřených smluv postupuje na základě doložky "Postup v případě nesprávné ceny" VOP.
Na rozdíl od výše uvedeného některé z našich produktů zahrnují 5% DPH.
Postup v případě nesprávné ceny
Za zjevně nesprávně uvedené ceny se považují:
- cena 0 CZK,
- cena snížena o slevu, ale nesprávně označující slevu (např .: v případě produktu s hodnotou 1 000 CZK produkt nabízen za 500 CZK při 20% slevě).
V případě uvedení nesprávné ceny nabízí Prodávající možnost koupit si produkt za přiměřenou cenu, u níž se Kupující může rozhodnout objednat si výrobek za přiměřenou cenu nebo zrušit objednávku bez jakýchkoli nepříznivých právních důsledků.
Možnosti vyřizování stížností a vymáhání
Spotřebitel může podat stížnosti spotřebitele na produkt nebo činnosti prodávajícího na následujících kontaktních údajích:
Internetová adresa: http://www.ortopet.cz
E-mail: info@ortopet.cz
Spotřebitel může obchodníkovi ústně nebo písemně sdělit svou stížnost týkající se jednání, činnosti nebo opomenutí obchodníka nebo osoby jednající v zájmu nebo ve prospěch obchodníka v souvislosti s distribucí nebo prodejem zboží spotřebitelům.
Obchodník musí ústní stížnost okamžitě prošetřit a v případě potřeby ji napravit. Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyřizováním stížnosti nebo není možné stížnost okamžitě prošetřit, obchodník okamžitě zaznamená zápis o stížnosti a poskytnout kopii spotřebiteli na místě v případě ústní stížnosti osobně. V případě ústní stížnosti podané telefonicky nebo jinou elektronickou komunikační službou se Spotřebiteli zašle nejpozději 30 dní - v souladu s požadavky na odpověď na písemnou stížnost - zaslat současně s věcnou odpovědí. V jiných ohledech je povinni pokračovat v písemné stížnosti následujícím způsobem. Obchodník musí na písemnou stížnost odpovědět písemně do třiceti dnů od jejího přijetí a podniknout kroky na její oznámení - pokud přímo použitelný akt Evropské unie nestanoví jinak. Kratší lhůta může být stanovena právním předpisem, delší lhůta podle zákona. Obchodník musí odůvodnit své stanovisko k zamítnutí stížnosti. Ústní stížnost podána telefonicky nebo elektronickou komunikační službou musí být vybavena jedinečným identifikačním číslem.
Záznam stížnosti musí obsahovat:
- jméno a adresu spotřebitele,
- místo, čas a způsob podání reklamace,
- podrobný popis stížnosti spotřebitele, seznam dokumentů a dalších důkazů předložených spotřebitelem,
- prohlášení obchodníka o svém postoji ke stížnosti spotřebitele, pokud je možné stížnost okamžitě prošetřit,
- podpis osoby, která pořizovala zápis a podpis spotřebitele - s výjimkou ústní stížnosti podané telefonicky nebo jinými elektronickými prostředky,
- místo a čas záznamu,
- v případě ústní stížnosti sděleno telefonicky nebo jinou elektronickou komunikační službou jedinečné identifikační číslo stížnosti.
Obchodník musí uchovávat záznam o stížnosti a kopii odpovědi po dobu pěti let a na požádání ji předložit kontrolním orgánům.
Pokud je stížnost zamítnuta, obchůdek má povinnost písemně informovat spotřebitele, u kterého orgánu nebo smírčího orgánu může začít řízení. Součástí těchto informací musí být i sídlo, telefonní a internetové kontaktní údaje a poštovní adresa příslušného orgánu nebo smírčího orgánu v místě bydliště nebo adresy přechodného pobytu spotřebitele. Také musí být zahrnuta informace, zda obchodník využil postup smírčího řízení pro vyřešení sporu spotřebitele.
Pokud během jednání není vyřešen žádný spotřebitelský spor mezi Prodávajícím a Spotřebitelem, Sotřebitel má k dispozici tyto možnosti vymáhání:
Postup ochrany spotřebitele
Stížnosti u orgánů na ochranu spotřebitele. Pokud zjistíte porušení spotřebitelských práv spotřebitele, máte právo podat stížnost u příslušného orgánu na ochranu spotřebitele v místě vašeho bydliště. Po posouzení stížnosti rozhodne orgán o řízení v oblasti ochrany spotřebitele. Úřední úkoly v oblasti ochrany spotřebitele na první úrovni plní úřady hlavního města a krajské samosprávy příslušné podle místa bydliště spotřebitele, jejichž seznam naleznete zde: http://www.kormanyhivatal.hu/
Soudní řízení
Soudní řízení Zákazník je oprávněn uplatnit svůj nárok vyplývající ze spotřebitelského sporu u soudu v rámci občanského řízení podle zák. V z roku 2013 o občanském zákoníku, rovněž zík. CXXX z roku 2016 o občanském soudním řádu v souladu s ustanoveními tohoto zákona.
Smírčí řízení
Informujeme vás že proti nám můžete podat spotřebitelskou stížnost. Pokud je vaše spotřebitelská stížnost zamítnuta, máte také právo obrátit se na Smírčí orgán příslušný podle místa vašeho bydliště nebo přechodného pobytu: podmínkou pro zahájení smírčího řízení je to, že spotřebitel se přímo snaží vyřešit spor s příslušným obchodníkem. Smírčí orgán určený na žádost spotřebitele je příslušný pro postup místo příslušného orgánu.
Obchodník je povinen spolupracovat v řízeních dohodovacího řízení.
V této souvislosti mají obchodníci povinnost odpovědět na výzvu smírčího orgánu a povinnost dostavit se před smírčí orgán ("zajištění účasti osoby oprávněné dosáhnout dohody na jednání").
Pokud sídlo nebo prostory obchodníka nejsou registrovány v okrese v okrese komory, která provozuje smírčí orgány, povinnost obchodníka olupracovať se rozšiřuje a nabízí možnost uzavřít písemnou dohodu podle potřeb spotřebitele.
V případě porušení výše uvedené povinnosti spolupracovat má orgán na ochranu spotřebitele pravomoc ukládat povinné pokuty v případě porušení pravidel ze strany podniků v důsledku změny právních předpisů a není možné se zříci pokut. Kromě zákona o ochraně spotřebitele změnilo i příslušné ustanovení zákona o malých a středních podnicích, aby se nemohlo upustit od uložení pokut ani pro malé a střední podniky.
Výše pokuty se může pohybovat od 15 000 HUF do 500 000 HUF v případě malých a středních podniků, zatímco od 15 000 HUF v případě malých a středních podniků s ročním čistým prodejem vyšším než 100 milionů HUF, což je 5% ročního čistého prodeje společnosti. ale do maximální výše 500 milionů forintů. Zavedení povinné pokuty si klade za cíl zdůraznit spolupráci se smírčími orgány a zajistit aktivní účast podniků v dohodovacím řízení.
Smírčí orgán odpovídá za mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Úkolem smírčího orgánu je pokusit se dosáhnout dohody mezi stranami s cílem urovnat spotřebitelský spor, v opačném případě rozhodne o věci, aby zajistil jednoduché, rychlé, efektivní a nákladově efektivní vymáhání práv spotřebitelů. Na žádost spotřebitele nebo podniku poskytne smírčí orgán radu ohledně práv a povinností spotřebitele.
Řízení smírčího orgánu se zahajuje na žádost spotřebitele. Žádost se podává písemně předsedovi smírčího orgánu: písemnému požadavku lze vyhovět dopisem, telegramem, telegrafem nebo faxem a jakýmkoliv jiným způsobem, který příjemci umožňuje trvale uchovávat údaje, které jsou mu adresovány, za účelem těchto údajů. a zobrazte uložená data v nezměněné formě a obsahu.
Žádost musí obsahovat:
- jméno, bydliště nebo adresu přechodného pobytu spotřebitele,
- název, sídlo nebo adresu pobočky obchodníka, který je zapojen do spotřebitelského sporu,
- pokud spotřebitel místo příslušného smírčího orgánu určí příslušný orgán,
- stručný popis postavení spotřebitele, skutečnosti a důkazy, které jej podporují,
- prohlášení spotřebitele, že se spotřebitel přímo pokusil vyřešit spor s dotyčným obchodníkem
- prohlášení spotřebitele, že žádný jiný smírčí orgán nezahájil řízení ve věci, nebyla zahájena mediační řízení, nebyl podán žádný nárok nebo nebyla podána žádost o platební příkaz,
- návrh rozhodnutí výboru,
- podpis spotřebitele.
K žádosti musí být přiložen dokument nebo kopie (výpis), na které se spotřebitel odkazuje jako na důkaz, zejména písemné prohlášení obchodníka, kterým se stížnost zamítá, nebo, pokud to není možné, jakýkoli jiný písemný důkaz, který má spotřebitel k dispozici, aby se pokusil o požadovanou konzultaci.
Pokud spotřebitel jedná prostřednictvím zmocněnce, zplnomocnění musí být přiloženo k žádosti.
Více informací o smírčích orgánech naleznete zde: http://www.bekeltetes.hu
Více informací o územně příslušných smírčích orgánech je k dispozici zde: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Kontaktní údaje územně příslušného smírčího orgánu:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonní číslo: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Adresa: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonní číslo: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Web: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Adresa: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonní číslo: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonní číslo: 06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonní číslo: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonní číslo: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonní číslo: 06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonní číslo: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. )
Telefonní číslo: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Adresa: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonní číslo: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Adresa: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonní číslo: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Adresa: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonní číslo: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Adresa: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonní číslo: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Adresa: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Poštovní adresa: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonní číslo: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Adresa: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonní číslo: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Adresa: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonní číslo: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Adresa: 7100Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonní číslo: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Adresa: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonní číslo: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online platforma pro řešení sporů
Evropská komise zřídila webovou stránku, na které se mohou spotřebitelé zaregistrovat, což jim umožní urovnat své spory při online nakupování vyplněním žádosti a vyhnout se soudním sporům. To umožňuje spotřebitelům uplatňovat svá práva, aniž by tomu například bránilo v dálce.
Pokud chcete podat stížnost na produkt nebo službu, kterou jste zakoupili online a nechcete se nutně obrátit na soud, můžete použít online nástroj pro řešení sporů.
Na portálu si vy a obchodník, proti kterému jste podali stížnost, můžete společně vybrat orgán pro řešení sporů, který chcete svěřením vyřizovat.
Online platforma pro řešení sporů je k dispozici zde: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=CS
Autorská práva
Zákon LXXVI z roku 1999 o autorských právech. Podle § 1 odst. 1 zákona (dále jen „Szjt.“) se webová stránka považuje za dílo chráněné autorským právem, takže všechny její části jsou chráněny autorským právem. Podle Szjt. § 16 odst. 1 je zakázáno neoprávněné používání grafických a softwarových řešení, práce s počítačovými programy na webové stránce nebo použití jakékoliv aplikace, kterou lze webovou stránku nebo její část upravovat. Jakýkoliv materiál může být převzat z webové stránky a její databáze, a to i s písemným souhlasem majitele práva, pouze s odkazem na webovou stránku a s uvedením zdroje. Držitel práv: Fipa Kft.
Částečná neplatnost, kodex chování
Pokud je kterékoli ustanovení VOP právně neúplné nebo neplatné, zbývající ustanovení smlouvy zůstanou v platnosti a místo neplatné nebo nesprávné části se použijí ustanovení příslušných právních předpisů.
Prodávající nemá kodex chování podle zákona o zákazu nekalých obchodních praktik vůči spotřebitelům.
Provoz digitálního datového obsahu, technická ochranná opatření
Dostupnost serverů poskytujících data na webových stránkách je více než 99,9% ročně.
Celý obsah dat je pravidelně zálohován, takže v případě problému lze obnovit původní obsah dat. Data zobrazená na webu jsou uložena v databázích MSSQL a MySQL. Citlivá data jsou ukládána s odpovídajícím šifrováním, pomocí hardwarové podpory zabudované do procesoru k jejich šifrování.
Informace o základních charakteristikách produktů
Na webových stránkách poskytujeme informace o základních funkcích produktů, které lze zakoupit, v popisech jednotlivých produktů.
Oprava chyb při zadávání údajů - odpovědnost za přesnost poskytovaných údajů
Během objednávky máte možnost změnit zadaná údaje před dokončením objednávky (kliknutím na tlačítko Zpět v prohlížeči se otevře předchozí stránka, takže můžete opravit zadaná údaje, i když jste se již přesunuli na další stránku). Vezměte prosím na vědomí, že je vaší odpovědností zajistit, aby vámi poskytnuté informace byly zadány přesně, protože produkt bude fakturován nebo odeslán na základě poskytnutých informací. Zadáním objednávky potvrzujete, že Prodávající je oprávněn nést veškeré škody a náklady vzniklé nesprávným zadáním údajů a nepřesnými údaji. Prodávající vylučuje svou odpovědnost za plnění na základě nepřesného zadávání údajů. Vezměte prosím na vědomí, že nesprávná e-mailová adresa nebo úložný prostor poštovní schránky může mít za následek nedoručení potvrzení a může bránit uzavření smlouvy.
Použití webové stránky
Nákup nepodléhá registraci.
Výběr produktu
Zákazník má možnost vybrat si nebo objednat z produktů obchodu. Zákazník může kliknutím na vybraný produkt zobrazit jeho podrobný popis. Pokud chcete produkt koupit, umístěte produkt, který chcete koupit, do virtuálního košíku kliknutím na tlačítko "Přidat do košíku". Kliknutím na ikonu košíku (umístěnou v horní části stránky) naleznete produkty, které jste do košíku přidali v době nákupu, jakož i aktuální celkovou částku (bez poštovného). Zde mohou zkontrolovat správnost své objednávky, zejména pokud jde o ceny a množství, které mohou také podle potřeby upravit nebo vylepšit. Na hlavní stránku internetového obchodu se můžete vrátit kliknutím na tlačítko "Pokračovat v nákupu" na levé straně stránky Souhrn košíku a dokončit objednávku kliknutím na tlačítko "Přejít k platbě" na pravé straně. Kliknutím na tlačítko "Požádat o cenovou nabídku" na stránce se souhrnem nákupního košíku můžete poslat zprávu našim kolegům, ve které můžete požádat o jedinečnou cenovou nabídku, pokud jste v našem internetovém obchodě nenašli balení, množství nebo produkt, který se vám líbí.
Odeslání objednávky
Pokud je množství produktů v košíku správně, zkontrolovali jste konečnou cenu a rozhodli jste se, že si je chcete koupit, můžete jednoduše kliknout na tlačítko "Přejít k platbě". Poté musíte zadat kontaktní údaje potřebné pro objednávku, zde máte tři možnosti: můžete se přihlásit jako již registrovaný zákazník kliknutím na tlačítko „Přihlásit se“ pomocí svého hesla a e-mailové adresy, aniž byste se zaregistrovali jako nového zákazníka, můžete si koupit pouze zadáním požadovaných polí nebo registrovat jako nový zákazník. Pokud se chcete registrovat jako nový zákazník, zadejte své údaje potřebné k nákupu kliknutím na tlačítko „Přihlásit se“, poté vyberte možnost „Registrace“, která bude uložena systémem a při příštím nákupu se budete muset pouze přihlásit. Poté vyberte jeden z uvedených způsobů dopravy. V seznamu naleznete aktuální náklady v případě jednotlivých metod doručení. V závislosti na způsobu doručení budete muset vybrat dodací adresu (v případě kurýrní služby) nebo sběrné místo, kde si můžete vyzvednout svůj balíček. Poté budete muset vybrat způsob platby, který vám vyhovuje, a zadat fakturační údaje. Máte možnost bankovního převodu, poté výběrem možnosti „Bankovní převod (předběžný převod)“ se zobrazí také údaje potřebné pro převod (číslo bankovního účtu, název společnosti, banka atd.). V případě platby kreditní kartou bude platba provedena přímo na rozhraní Simple Pay po jejím dokončení, úspěšná platba bude oznámena na danou e-mailovou adresu V případě kurýrní služby nebo vyzvednutí na sběrných místech máte také možnost dobírky, bohužel nemůžeme poskytnout dobírku na osobním sběrném místě. Chtěli bychom upozornit naše zákazníky na skutečnost, že při doručení kurýrem mohou platit pouze v hotovosti. V případě dobírky na Pick Pack Pont mohou také platit v hotovosti nebo kreditní kartou. Chcete-li shrnout svou objednávku, klikněte na tlačítko "Pokračovat v souhrnu" Zde si můžete před dokončením objednávky zkontrolovat vaši objednávku, konečnou částku, která má být zaplacena, a přepravní poplatek (CZK) částce DPH. V poli „Poznámka k objednávce“ můžete zanechat textovou zprávu našim kolegům nebo kurýrům. V případě těchto VOP a informací o správě dat, jakož i v případě platby kreditní kartou, můžete svou objednávku dokončit tlačítkem „Objednávka“ po přijetí platebních podmínek. Po zadání objednávky obdržíte e-mailem upozornění na uvedený e-mailový účet. V případě jakýchkoliv dotazů, úprav nebo problémů po dokončení objednávky, informujte prosím co nejdříve naše kolegy na e-mailové adrese info@ortopet.cz
Dokončení objednávky (nabízení)
Pokud jste si jisti, že obsah nákupního košíku odpovídá produktům, které chcete objednat, a že jsou vaše údaje správné, můžete objednávku zavřít kliknutím na tlačítko „Objednat“. Informace uvedené na webových stránkách nepředstavují nabídku Prodávajícího na uzavření smlouvy. V případě objednávek spadajících do působnosti těchto VOP jste považováni za uchazeče.
Kliknutím na tlačítko "Objednat" výslovně potvrzujete, že vaše nabídka je považována za uskutečněnou, a vaše prohlášení - v případě potvrzení Prodávajícím podle těchto VOP - vzniká povinnost platby. Svou nabídkou jste vázáni po dobu 48 hodin. Pokud prodejce nabídku do 48 hodin v souladu s těmito všeobecnými podmínkami nepotvrdí, jste osvobozeni od povinnosti nabídky.
Zpracování objednávek, uzavření smlouvy
Máte možnost kdykoli zadat objednávku. Prodávající potvrdí vaši nabídku e-mailem nejpozději pracovní den následující po předložení vaší nabídky. Smlouva je vytvořena, jakmile bude potvrzovací email zaslaný Prodejcem k dispozici ve vašem poštovním systému.
Platební metody
Bankovní převod
Můžete také uhradit cenu produktů bankovním převodem.
Platba kreditní kartou
V našem internetovém obchodě můžete rychle a bezpečně platit kreditní kartou prostřednictvím systému Simple Pay. Podrobnosti v popisu Simple platba kreditní kartou (Skupina OTP).
Dobírka
Pokud chcete vyřídit hodnotu objednávky po přijetí balíčku, vyberte způsob platby "Dobírka".
V případě dobírky na dobírku, vždy účtujeme cenu za dobírku, jejíž částka se přičte k hodnotě objednávky a přepravním nákladům. Cena za dobírku se účtuje i v případě bezplatném dodání.
Informujeme vás, že v případě doručení do domu můžeme zaručit pouze způsob platby kurýrovi v hotovosti, předem se informujte u kurýrní služby o možnosti platby kreditní kartou. Děkujeme za pochopení!
Simple platba kreditní kartou (Skupina OTP)
Simple online platební systém je vyvíjen a provozován společností OTP Mobil Kft. OTP Mobil Kft. je členem Skupiny OTP.
Zákazníci využívající tuto službu mohou pro online nákupy zvolit jednoduché a bezpečné platební řešení Simple. Poté můžete provést platbu obvyklým způsobem na Simple rozhraní.
Platební postup je stejný jako platební postup nabízený bankami za podobnou službu. Během služby. Během služby Simple Simple sleduje transakce uživatele, má na paměti bezpečnost držitele karty a pomáhá předcházet neočekávaným událostem.
JAKÉ JSOU KROKY PLATBY?
- Kliknutím na tlačítko „Platba“ se dostanete na stránku Simple platba, kde transakci zahájíte zadáním údajů o své kreditní kartě.
- Po zadání údajů o kartě zkontrolujte, zda jsou údaje správné.
- Zpracování transakcí začíná v systémech zpracování banky.
- O výsledku platby budete také informováni e-mailem a systém Simple vás přesměruje zpět na stránku internetového obchodu.
Více informací: https://www.simple.hu/Fooldal
Dodací lhůta
Obecná dodací lhůta pro objednávku je nejvýše 30 dnů od potvrzení objednávky.
Způsoby akceptace, akceptační poplatky
Na této stránce byly shromážděny informace o dopravě.
Výhrada práv, doložka o vlastnictví
Pokud jste si již v minulost objednali produkt, který jste následně načtena (s výjimkou případu, kdy jste uplatnili své právo na odstoupení od smlouvy), nebo se Produkt vrátil Prodávajícímu Nedostupný příjemce, prodávající se zavazuje ke splnění objednávky pouze v případě zálohové platbě kupní ceny a přepravních nákladů.
Prodejce může pozastavit doručení Produktu, dokud se nepřesvědčí, že cena Produktu byla úspěšně zaplacena pomocí elektronického platebního řešení (včetně případu, kdy v případě produktu placeného bankovním převodem Kupující zaplatí kupní cenu v měně členského státu a Prodávající nedostane celou částku kupní ceny a dodacího poplatku z důvodu konverze a bankovních provizí a nákladů). Pokud cena produktu nebyla zaplacena v plné výši, může Prodávající vyzvat Kupujícího na doplnění kupní ceny.
Prodej do zahraničí
Prodejce nedělá rozdíly mezi kupujícím na území Maďarska a mimo území Evropské unie prostřednictvím používání Webových stránek. Pokud není v těchto VOP stanoveno jinak, prodávající zajistí dodání / přijetí objednaných produktů na území Maďarska.
Ustanovení těchto VOP se podle ustanovení příslušného nařízení vztahují také na nákupy mimo Maďarsko, spotřebitele, který je občanem členského státu nebo má bydliště v některém členském státě nebo podnik usazený v některém členském státě. a nakupuje nebo používá zboží nebo služby v Evropské unii výhradně pro konečné použití. Spotřebitel je fyzická osoba, která jedná pro účely, které jsou mimo jeho obchodní, obchodní, řemeslnou nebo profesní činnost.
Komunikačním a nákupním jazykem je především maďarština, Prodávající není povinen komunikovat s kupujícím v jazyce členského státu Kupujícího.
Prodejce není povinen dodržovat nebo informovat Kupujícího o mimosmluvních požadavcích, jako jsou označování nebo požadavky specifické pro dané odvětví, vztahující se k dotyčnému produktu podle vnitrostátních právních předpisů členského státu Kupujícího.
Pokud Prodejce nestanoví jinak, vztahuje se na všechny produkty maďarská DPH.
Podle těchto VOP může Kupující využít své možnosti vymáhání práva.
Pokud je použito elektronické platební řešení, bude platba provedena v měně určené Prodávajícím.
Prodejce může pozastavit doručení Produktu, dokud se nepřesvědčí, že cena Produktu a byla úspěšně zaplacena pomocí elektronického platebního řešení (včetně případu, kdy v případě produktu placeného bankovním převodem kupující zaplatí kupní cenu (dodací poplatek) v měně členského státu a Prodávající nedostane celou částku kupní ceny a dodacího poplatku z důvodu konverze a bankovních provizí a nákladů). Pokud cena produktu nebyla zaplacena v plné výši, může Prodávající vyzvat Kupujícího na doplnění kupní ceny.
Za účelem předání Produktu poskytuje Prodávající i nemaďarských zákazníkům možnosti předání, které jsou k dispozici maďarským zákazníkům.
Pokud Kupující může v souladu s VOP požádat o dodání Produktu na území Maďarska nebo na území kteréhokoli jiného členského státu Evropské unie, může i nemaďarský zákazník požádat o kterýkoli z způsobů dodání uvedených v VOP.
Pokud se Kupující může rozhodnout, že obdrží Produkt osobně v souladu s VOP, u Prodávajícího si to může uplatnit i nemaďarský kupující.
V opačném případě může Kupující požadovat, aby dodání produktu do zahraničí bylo dohodnuto na jeho vlastní náklady. Maďarští zákazníci nemají toto právo.
Prodávající splní objednávku po zaplacení nákladů za přepravu, pokud Kupující nezaplatí Prodávajícímu nákladů za přepravu, nebo nevyřeší vlastní doručení do předem dohodnutého data, Prodávající ukončí smlouvu a vrátí Kupujícímu předem zaplacenou kupní cenu.
Informace pro spotřebitele dle Nařízení vlády 45/2014. (II. 26.)
Informace o právu spotřebitele na odstoupení od smlouvy pro kupujícího
Podle Ptk. (Občanský zákoník) 8:1. § 1. odst. 1. bodu 3. se jako spotřebitel kvalifikuje pouze fyzická osoba jednající mimo rozsah svého povolání, samostatného povolání nebo podnikatelské činnosti, takže právnické osoby nemohou bezdůvodně uplatnit právo na odstoupení od smlouvy!
Spotřebitel v souladu s nařízením vlády 45/2014. (II. 26.) má právo odstoupit od smlouvy bez odůvodnění. Spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy
a) v případě smlouvy o prodeji produktu
aa) v případě produktů,
ab) v případě prodeje několika produktů, je-li každý produkt dodán v jiném čase, poslední dodaný produkt,
může být uplatněno ve lhůtě 14 dnů ode dne přijetí spotřebitelem nebo třetí stranou jinou než dopravce jím určený.
Nic v tomto bodě nemá vliv na právo spotřebitele uplatnit právo na odstoupení od smlouvy stanovené v tomto bodě mezi datem uzavření smlouvy a dnem přijetí produktu.
Pokud spotřebitel učinil nabídku na uzavření smlouvy, má spotřebitel právo nabídku uzavřít před uzavřením smlouvy, čímž se zruší povinnost podat nabídku na uzavření smlouvy.
Prohlášení o odstoupení od smlouvy, uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy nebo zrušení
Spotřebitel v souladu s nařízením vlády § 20. 45/2014. (II. 26.) za tímto účelem může uplatnit své právo prostřednictvím jasného prohlášení nebo pomocí vzorového prohlášení, které lze také stáhnout z webové stránky.
Platnost prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy
Právo na odstoupení od smlouvy se považuje za uplatněné ve stanovené lhůtě, pokud spotřebitel ve stanovené lhůtě předloží své prohlášení. Lhůta je 14 dní.
Je na spotřebiteli, aby prokázal, že uplatnil své právo na odstoupení od smlouvy v souladu s tímto ustanovením.
Prodávající je povinen potvrzení o odstoupení spotřebitele na elektronickém nosiči dat po jeho obdržení potvrdit.
Povinnosti Prodávajícího v případě odstoupení od smlouvy spotřebitelem
Povinnost prodávajícího vrátit peníze
Pokud spotřebitel v souladu s nařízením vlády § 20. 45/2014. (II. 26.) odstoupí od smlouvy, uhradí prodávající v plné výši zaplacenou spotřebitelem jako protihodnotu, včetně nákladů vzniklých v souvislosti s plněním, včetně přepravného, nejpozději do čtrnácti dnů poté, co se o odstoupení dozvěděl. Vezměte prosím na vědomí, že toto ustanovení se nevztahuje na dodatečné náklady vzniklé výběrem jiného druhu dopravy než nejlevnějšího standardního způsobu dopravy.
Způsob povinnosti prodávajícího k vrácení peněz
V případě odstoupení nebo ukončení v souladu s nařízením vlády § 22. 45/2014. (II. 26.) Prodávající vrátí částku vrácenou spotřebiteli stejným způsobem jako platební metoda použitá spotřebitelem. S výslovným souhlasem spotřebitele může prodávající pro vrácení peněz použít jiný způsob platby, v důsledku čehož však spotřebiteli nemusí být účtovány žádné další poplatky. Prodávající neodpovídá za žádné prodlení v důsledku čísla bankovního účtu nebo poštovní adresy, které spotřebitel uvedl nesprávně a/nebo nepřesně.
Dodatečné náklady
Pokud si spotřebitel specificky zvolí jiný způsob dopravy než nejlevnější, standardní způsob dopravy, není Prodávající povinen uhradit výsledné dodatečné náklady. V tomto případě jsme povinni vrátit až do výše uvedených všeobecných sazeb za dopravu.
Zástavní právo
Prodávající může zadrženou částku zadrženou spotřebiteli zadržet, dokud spotřebitel produkt nevrátí nebo pokud není bezdůvodně prokázáno, že byl vrácen; bere se v úvahu dřívější z těchto dvou dat. Nemůžeme přijímat zásilky zaslané na dobírku nebo poštovným.
Povinnosti spotřebitele v případě odstoupení od smlouvy nebo jejího ukončení
Vrácení produktu
Pokud spotřebitel v souladu s nařízením vlády § 22. 45/2014. (II. 26.) odstoupí od smlouvy, je povinen vrátit produkt okamžitě, nejpozději však do čtrnácti dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy, nebo jej předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí produktu. Vrácení zboží se považuje za dokončené včas, pokud spotřebitel produkt pošle před uplynutím lhůty.
Nést přímé náklady na vrácení produktu
Přímé náklady na vrácení produktu nese spotřebitel. Produkt musí být vrácen na adresu Prodávajícího. Pokud spotřebitel po zahájení plnění vypoví smlouvu o poskytování služeb mimo obchodní prostory nebo mezi nepřítomnými, zaplatí obchodnímu podniku poplatek odpovídající službě poskytnuté až do data oznámení podnikání. Částka, kterou má spotřebitel přiměřeně zaplatit, se stanoví na základě celkové částky protiplnění stanovené ve smlouvě plus daň. Pokud spotřebitel prokáže, že celková částka takto stanovená je nepřiměřená, vypočte se poměrná částka na základě tržní hodnoty poskytnutých služeb do data ukončení smlouvy. Vezměte prosím na vědomí, že nemůžeme přijmout produkt vrácený v hotovosti při dodání nebo poštovným.
Odpovědnost spotřebitele za snížení hodnoty
Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty vyplývající z použití nad rámec toho, co je nezbytné k určení povahy, vlastností a fungování produktu.
Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit v následujících případech
Prodávající výslovně upozorňuje na skutečnost, že nemůžete uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy v souladu s nařízením vlády č. 45/2014 (II.26.) v případech uvedených v odstavci § 29 (1).:
a) v případě smlouvy o poskytování služby, po provedení služby jako celku, kde obchodník zahájil plnění s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a spotřebitel uznal, že ztratí své právo na ukončení po provedení služby jako celku
b) pokud jde o produkt nebo službu, jejichž cena nebo poplatek nemůže být ovlivněn podnikem peněžního trhu, podléhá možným výkyvům během období stanoveného pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy;
c) v případě předem vyrobeného výrobku, který byl vyroben podle pokynů spotřebitele nebo na jeho výslovnou žádost, nebo v případě produktu, který je pro spotřebitele jasně přizpůsoben;
d) pokud jde o rychle se kazící produkt nebo produkt s krátkou životností;
e) v případě zapečetěného výrobku, který ze zdravotních nebo hygienických důvodů nemůže být po otevření po dodání vrácen;
f) pokud jde o produkt, který je svou povahou po převodu neoddělitelně smíchán s jiným produktem;
g) v případě alkoholického nápoje, jehož skutečná hodnota závisí na výkyvech trhu, které jsou mimo kontrolu obchodníka a jejichž cena byla dohodnuta stranami v době uzavření kupní smlouvy, ale není splněna do třicátého dne;
h) v případě obchodní smlouvy, kdy obchodník kontaktuje spotřebitele na výslovnou žádost spotřebitele o naléhavé opravy nebo údržbu;
i) za prodej a nákup zapečetěného zvukového nebo obrazového záznamu a kopie počítačového softwaru, pokud spotřebitel otevřel obal po dodání;
j) pro noviny, časopisy a periodika, s výjimkou smluv o předplatném;
k) v případě smluv uzavřených na veřejných dražbách
l) v případě smlouvy o poskytování ubytovacích, dopravních, půjčoven automobilů, stravovacích služeb nebo služeb pro volný čas, s výjimkou bytové služby, pokud bylo stanoveno datum plnění nebo lhůta uvedená ve smlouvě;
m) v případě digitálního obsahu poskytovaného na nehmotných médiích, kde obchodník zahájil plnění na základě výslovného předchozího souhlasu spotřebitele a spotřebitel zároveň prohlásil, že po zahájení plnění ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
Záruka na spotřební materiál, záruka na produkt, záruka
Tento bod informací pro spotřebitele byl připraven na základě povolení podle § 9 odst. 3 nařízení vlády 45/2014 (II.26.)sS použitím přílohy 3 nařízení vlády 45/2014 (II.26.).
Záruka na spotřební materiál
V jakých případech můžete uplatnit své právo na záruku na spotřební materiál?
V případě vadného plnění ze strany Prodávajícího můžete uplatnit záruku u Prodávajícího v souladu s ustanoveními občanského zákoníku.
Jaká práva máte na základě nároku na záruku na spotřební materiál?
Můžete si vybrat z následujících nároků na záruku na spotřební materiál:
Můžete požádat o opravu nebo výměnu, pokud není možné uspokojit poptávku podle vašeho výběru, nebo by to nevystavovalo nepřiměřené dodatečné náklady Prodávajícímu při uspokojování vaší další poptávky. Pokud jste nepožádali nebo nemohli požádat o opravu nebo výměnu, můžete požádat o přiměřené dodání protiplnění nebo vada může být na náklady prodávajícího odstraněna nebo napravena někým jiným, nebo - v konečném důsledku - může být smlouva zrušena.
Můžete převést z vámi vybrané záruky na spotřební materiál na jinou, ale náklady na převod ponesete, pokud to nebylo odůvodněno nebo poskytnuto Prodávajícím.
Jaký je konečný termín pro uplatnění nároku na záruku na spotřební materiál?
Závadu musíte nahlásit ihned po jejím zjištění, nejpozději však dva měsíce po zjištění závady. Upozorňujeme vás, že již nebudete moci uplatňovat svá záruční práva po dobu dvou let od uzavření smlouvy. Pokud je předmětem smlouvy mezi spotřebitelem a obchodem použité zboží, mohou se strany dohodnout na kratší promlčecí lhůtě; v tomto případě nelze platně stanovit promlčecí dobu kratší než jeden rok.
Proti komu můžete uplatnit nárok na záruku na spotřební materiál?
Nárok na záruku na spotřební materiál můžete uplatnit proti Prodávajícímu.
Jaké jsou další podmínky pro vymáhání vaší záruky na spotřební materiál?
Do šesti měsíců od splnění reklamace neexistují žádné jiné podmínky než oznámení vady k uplatnění reklamace, pokud potvrzujete, že produkt nebo služba byla poskytnuta Prodejcem. Po šesti měsících od data plnění však musíte prokázat, že zjištěná vada již existovala v době plnění.
V případě použitých produktů se záruční a záruční práva vyvíjejí odlišně od obecných pravidel. V případě použitých produktů můžeme hovořit také o vadném provedení, je však třeba vzít v úvahu okolnosti, na jejichž základě může kupující očekávat výskyt určitých vad. Z důvodu zastaralosti je výskyt některých vad stále častější, v důsledku čehož nelze předpokládat, že použitý produkt může mít stejnou kvalitu jako nově zakoupený. Na základě toho může kupující uplatnit svá práva na záruku pouze na vady, které jsou nad vadami vyplývajícími z použití a vznikly nezávisle na nich. Pokud je použitý produkt vadný a zákazník, který se kvalifikuje jako spotřebitel, byl o něm informován v době nákupu, poskytovatel služby nenese odpovědnost za známou vadu.
Záruka na produkt
V jakých případech můžete uplatnit svá práva na záruku na produkt?
V případě závady na movité věci (produktu) můžete - dle své volby - uplatnit záruku na spotřební materiál nebo záruku na produkt.
Jaká práva máte na základě nároku na záruku na produkt?
Jako záruku na produkt můžete požádat pouze o opravu nebo výměnu vadného produktu.
V jakém případě je produkt považován za vadný?
Výrobek je vadný, pokud nesplňuje požadavky na jakost platné v době uvedení na trh nebo pokud nemá vlastnosti stanovené výrobcem.
Jaký je konečný termín pro uplatnění nároku na záruku na produkt?
Nárok na záruku na produkt můžete uplatnit do dvou let od uvedení výrobku na trh. Po uplynutí této lhůty se toto právo ztratí.
Proti komu a za jakých dalších podmínek můžete uplatnit nárok na záruku na produkt?
Nárok na záruku na produkt můžete uplatnit pouze proti výrobci nebo distributorovi movitého zboží. V případě reklamace záruky na produkt musíte prokázat vadu produktu.
V kterých případech je výrobce (distributor) osvobozen od povinnosti záruky na produkt?
Výrobce (distributor) je osvobozen od záruční povinnosti na produkt, pouze pokud může prokázat, že:
produkt nebyl vyroben nebo uveden na trh v rámci jeho podnikatelské činnosti, nebo vada nebyla ve stavu vědy a techniky rozpoznatelná v době uvedení na trh nebo vada výrobku byla výsledkem uplatnění právních předpisů nebo závazného úředního předpisu.
Výrobce (distributor) musí prokázal na osvobození od záruky na produkt alespoň jeden důvod výjimky.
Vezměte prosím na vědomí, že z důvodu stejné chyby nemůžete současně požadovat záruku na spotřební materiál a záruku na produkt. Pokud je však váš nárok na záruku na produkt úspěšně uplatněn, můžete uplatnit svůj nárok na záruku na spotřební materiál u výrobce za vyměněný produkt nebo opravený díl.
Záruka
V jakých případech můžete uplatnit své právo na záruku?
V případě vadného plnění vyhláška 151/2003. (IX. 22.)o povinné záruce na určité předměty dlouhodobé spotřeby nařízení vlády, je Prodávající povinen poskytnout záruku.
Právní předpisy stanoví poskytnutí záruky na zboží dlouhodobé spotřeby (např.: elektrické spotřebiče, nářadí, stroje) a jejich části, jejichž pořizovací hodnota přesahuje 10 000 HUF.
Jaká práva máte v rámci záruky a v jaké lehotě?
Vyhláška 151/2003 o povinné záruce na určité zboží dlouhodobé spotřeby. (IX. 22.) Nařízení vlády definuje případy povinné záruky. V případě produktů, na které se tento případ nevztahuje, neposkytuje prodávající záruku. Nárok na záruku lze uplatnit během záruční doby. Pokud dlužník nesplní svou povinnost zavolat žadatele v přiměřené lhůtě, může být reklamace uplatněna u soudu do tří měsíců od uplynutí lhůty stanovené ve výzvě, a to i v případě, že záruční doba vypršela. Nedodržení této lhůty bude mít za následek diskvalifikaci. Kromě toho se na vymáhání nároků na záruku použijí obdobně pravidla pro výkon záručních práv. Záruční doba je jeden rok. Nedodržení této lhůty bude mít za následek diskvalifikaci. Záruční doba začíná dodávkou spotřebního zboží spotřebiteli nebo, je-li uvedení do provozu prováděno obchodem nebo jeho zástupcem, začíná dnem uvedení do provozu. Máte-li jakékoli nároky na záruku delší než jeden rok, kontaktujte výrobce!
Co má záruka společného s dalšími záručními právy?
Záruka platí kromě záručních práv (záruka na produkt a záruka na spotřební materiál), zásadní rozdíl mezi obecnými záručními právy a zárukou spočívá v tom, že důkazní břemeno je v případě záruky příznivější pro spotřebitele.
Spotřební materiál s pevným spojením, na který se vztahuje povinná záruka podle nařízení vlády č. 151/2003 nebo který váží více než 10 kg nebo nemůže být přepravován jako ruční balíček na vozidlech veřejné dopravy, s výjimkou vozidel, musí být opraven v místě provozu. Pokud opravy nelze provést v místě provozu, provede demontáž a instalace, jakož i přeprava a vrácení společnost nebo, v případě přímé opravy, opravna.
Závazek prodávajícího nesmí po dobu trvání povinné záruky obsahovat podmínky pro spotřebitele, které jsou škodlivější než práva zaručená pravidly povinné záruky. Po tomto roce (po 1 roce) však mohou být podmínky dobrovolné záruky volně stanoveny, avšak záruka v tomto případě nemůže ovlivnit existenci práv spotřebitele vyplývajících z legislativy, včetně záruky na dodávky.
Žádost o výměnu do tří pracovních dnů
V případě prodeje prostřednictvím internetového obchodu platí také žádost o výměnu do tří pracovních dnů. V souladu s Nařízením vlády 151/2003. (IX. 22.) lze žádosti o výměnu do tří pracovních dnů předkládat v případě zboží dlouhodobé spotřeby, podle kterého, pokud někdo potvrdí platnost žádosti o výměnu do 3 pracovních dnů, musí Prodávající tuto skutečnost interpretovat v tom smyslu, že produkt byl již v době prodeje vadný a musí jej bezodkladně vyměnit.
Kdy je prodávající osvobozen od své záruční povinnosti?
Prodávající je zbaven záruční povinnosti, pouze pokud prokáže, že příčina vady vznikla po provedení.
Vezměte prosím na vědomí, že z důvodu stejné vady nemůžete uplatnit záruku na spotřební materiál a nárok na záruku, respektivě záruku na produkt a nárok na záruku současně, jinak máte právo na práva vyplývající ze záruky bez ohledu na záruční práva.